Wednesday 13

Murphy - 2006. június 25. vasárnap, 10:43    
Transylvania 90210: Songs Of Death, Dying, And The Dead

Nem is olyan régen volt egy Murderdolls nevû, horror témájú formáció, amely azon kívül, hogy tartalmazott bizonyos Joey Jordison (Slipknot dobost) és Trip Eisen (mára már ex-Static-X gitárost), sokak szemét szúrta. Állították, hogy egy-az-egyben nyúlja a horrorpunk atyjának kikiáltott Misfits-éket. Nos, ezeknek az embernek üzenem, hogy lehet mérgelõdni, itt a folytatás...
Reklám:
A Gyilkos Babák Beyond The Valley of The Murderdolls 2002-es albuma nagyot ütött. Egy rég elfeledettnek hitt mûfajt, a horrorisztikus témájú punk(rock)ot hozták vissza, új köntösbe öltöztették. Persze nemcsak a zenét, hanem magukat is, ahogy ez kell. Aztán az énekes - a régebben még Frankenstein Drag Queens from Planet 13-ban is tevékenykedõ - Wednesday 13 úgy döntött, nem áll meg, folytatja a mûfajt. Elhatározásának gyümölcsét, vagyis 14 nagyszerû horrornótát hallhatunk szólólemezén.

A Post Mortem Boredom rejtelmes bevezetõ hangjai után (óraütések, miegymás) a lendületes kezdésben bõvelkedõ Look What The Bats Dragged On-nal címû remekkel folytatódik ez az ízig-vérig horror-album. Az I Walked With A Zombie egyöntetûen a legdallamosabb és legfülbemászóbb szerzemény mind közül, talán csak a refrénben, az egymás után kántált sok zombi szócska zavaró egy pöttyet. Egy amolyan George A. Romero-féle "élõhalottak botorkálnak mindenfele" klip is készült már belõle. Bad Things is rendesen megdolgoztatja a hallójáratokat, a House By The Cemetery elején lévõ rövid, de annál élesebb nõi sikolyról nem is beszélve. Ezután indul csak meg a szokásos, effektõl hemzsegõ kísértetjárás. A God Is A Lie is egy piszkosul eltalált track lett. (Mellesleg a kezdõ riff megegyezik Afrika Sound System nevû együttesem Ufopunk címû számának dallamával.) Így nem csoda, hogy miért is lett elsõre szívemnek oly kedves ez a nóta... Nehogy már hiányuk legyen vagy valami; a Haunt Me (Kísérts meg) elején is szépen lassan beúsznak a misztikus zörejek. Lassú, beteges hangulatú basszerrel komponált verzék utáni refrénekre azt kell mondjam, tökéletesen rendben vannak. A címadó dal, vagyis a Transylvania 90210 kapcsán a legelsõ szó, ami a számra jön, bármily furcsán hangzik is, de horror-mesedélután. Wednesday beszédtempóban mormolja a sorokat, néha fel-felviszi a hangsúlyt, meg hátul nyikorog a gitár. Nagyjából ennyi, szóval nem nagy eresztés. Amikor az I Want You...Dead elsõ fél perce lemegy, még nem tudja a hallgató mire számítson, de aztán beleadnak a srácok apait-anyait. Zsíros riffekkel meg ordibálóval teli nóta lett ez is, a végén pedig csak nem akarják abbahagyni, bár leállásokkal jócskán próbálkoznak. Igazi rock-talpalávaló energiabombaként nyomul a Buried By Christmas, aztán hirtelen a semmibõl mintha csak a Mansonék My Monkey-jából lenne egy kevés részlet az Elect Dead For President bevezetõjében. Végezetül jön egy végig, fantasztikusan kihasznált Rot For Me, aztán a borzongató The Ghost Of Vincent Price. A lemezt egy fülbemászó és borzongató zongorás darab, A Bullet Names Christ zárja le.

Többet nem is elemzek. Legyen elég annyi: aki szerette a Murderdollst, az ebben sem fog csalódni, aki pedig még nem ismeri mi fán terem ez a modern szellemiségû horrorpunk-rock, itt a kiváló alkalom...

Murphy


Szólj hozzá a cikkhez