Rabbit Junk - REframe

Murphy - 2008. március 06. csütörtök, 05:00    
Láthatáron egy újabb Prodigy?
Rabbit Junk - REframe
Nyuszi hopp – avagy a digital hardcore nyulacska egy újabb szenzációs ugrása
Reklám:
Egy kis önvallomással kezdeném, ha megengeditek: Mióta eszemet tudom, leginkább amat?r kíváncsiskodóként, de odavoltam az elektronikus, indusztriális elemeket magában hordozó zenékért; persze ezt nem konkrétan a mindenki által kedvelt és szeretett Prodigy-ra értem, bár Liam-ék nálam szintén kedvencek. Miel?tt ’igazi’ (tehát hangszeres) zenét hallgattam volna, techno, techno-elektro és hasonsz?r? ipari berkekben fogant zajdömpinggel vettem magam körül, ugyanis ebben éreztem pöpecül magam. (…) Telt-múlt az id?, majd nemrégiben Pyros kolléga bemutatott egy ún. posztmetál-grind projektet (by Aaron Spectre), DRUMCORPSE névre keresztelve, s mint kísérletez? kedv? zenefreak, hát nekiestem. Orbitálisat csattant. Azóta szinte imádom! Bár, szerintem jobban illene rá a cyber-grind jelz?, ha már mindenáron kategorizálni akarjuk… Egy szó, mint száz, a karakterkímélés érdekében tényleg rövidre fogom: a Rabbit Junk személyében illetve zenéjében újfent el?kerültek azon régi gyökereim, melyek annyi éven át elfeledve, téli álmukat aludták. Szinte egy második Prodigy eljövetelét érzem zsigereimben, haha!

És most végre következzék írásom tárgya, a nagyrabecsült Rabbit Junk, melyre szintén hasonló vonalon leltem rá. Bizonyos tanultabb kollégáim egyszer?en csak digital hardcore-ként említik a m?fajt, melyben tevékenykedik az RJ-t alkotó úriember.

Hogy mi is ez valójában, arra a következ? m?faji meghatározás passzítom a Wikipedia jóvoltából: a digital hardcore olyan típusa az elektropunk zenének, mely ötvözi a keményebb elektronikus zenei stílusok elemeit a k?kemény hardcore punk elemeivel. A stílus az 1990-es évek elején fejl?dött ki Németországban.

A digital hardcore zenére jellemz? a magas tempó, a hardcore punk zene gyorsaságát kombinálják össze torzabb és keményebb elektronikus hangzásokkal, mint pl: hardcore techno/gabba, drum and bass, industrial és noise.

Az elektromos gitár használatát megtartják, és azt samplerekkel, szintetizátorokkal és dobgépekkel együtt játszák. A vokálok a hardcore punkra is jellemz? agresszív, dühös ordítozásból állnak. A szövegek er?sen politikai jelleg?ek, leginkább baloldali típusú politikai eszmékkel vagy anarchista ideálokkal foglalkozik.

Ahogy Drumcorpse-nál, itt is egy egyszemélyes projektr?l szól a fáma; JP Anderson (ex-The Shizit) keze munkáját dicséri, s amibe néha Jennifer „Sum Grrrl” Bernert nev? hölgyemény vokálozgat bele, rendkívül tetszet?sen. Él?ben pedig dob és gitár is társul mindehhez, szóval megadják az elektrometálkodás módját!

Rabbit Junk zenéjét két részre kell bontani: egyszer adott a digitális, tehát géppel, ipari kütyükkel elkövetett, néha már-már dárenbésszt megszégyenít? ütemezés (nyugi, a monotonitás kizárva!); másrészr?l pedig a hangszeres oldal: a hc/punk és metál zene megannyi, fantasztikusan eltalált képz?dménye. Bár ez utóbbinál is felhasznál mindenféle dob meg gitáros sampler-t, egy fikarcnyit sem rontja le az összhatást! Helyette kitörölhetetlenül beleivódik az emberbe, lásd pl. In Your Head No One Can Hear You Scream, a Beating Track vagy a szintén frenetikus February War dallamai. Tehát az el?z?ekben említettek kooperációja alkotja ezt a szeretnivaló elegyet, mely magasan veri az egyéb, hasonsz?r? m?faji próbálkozásokat!

A Rabbit Junk agyeldobós keveréke, ergó cyber-hybrid muzsikája, mely gépekkel keltett, de egyaránt kiköveteli hangszeres jogosultságát, egyszer?en áramként rázza meg az embert, végigjárja minden egyes porcikáját, eldugott pólusát, mire rájön az egyén, hogy még, még, még! Mert felszabadít. Bármikor, bárhol. Extravagáns hangulatot teremt. Felfrissít, felpörget. Mert tiszta adrenalinbomba. Mert egyaránt lehet táncolni és tombolni rá. Kortól, nemt?l, családi állapottól stb. függetlenül… Nah, sikerült meggy?znöm???

RABBIT JUNK diszkográfia:

Rabbit Junk – 2004
REframe – 2006

Murphy



    Megosztás:
Szólj hozzá a cikkhez