Deftones- Saturday Night Wrist

Trucapote - 2007. február 15. csütörtök, 05:00    
Hiába, az, hogy szószólója legyek a kedvenc bandámnak, nem olyan egyszer?, hogy elfogult leszek és kész!
Reklám:
M?vészeti tevékenységet végz? embereket objektíve figyelni kissé hálátlan feladat, de csak két irány létezik. Az egyik, hogy pozitív irányba fejl?dnek vagy az ellenkez?be. A lemez eklektikusnak t?nik. Az el?bbi anyagok, mint a 2000-res White Pony; 2003-mas Deftones. Nomeg az el?zmények, mint a 2006-os feldolgozás album, és az indulás lemezei: 1995 Adrenaline; 1997 Around the fur. Nos, ezek mindamellett, hogy egészen a White Pony tökélyéig eljuttatták a zenekart jelent?s egységes hangzást követtek. Ha fejl?d? folyamatot kívánunk tapasztalni akkor a 2003-as lemezen már hallunk szinte epikus, már-már klasszikus érték?nek számító gyöngyszemeket. (Battle Axe, Minerva). Ez megindítja az áradást a kísérlet, az experiment dolgok felé. Nyilván a sok hatás mellett az el?dök Cure, Faith No More, U2 talán a kortársak Korn, Linkin Park, Tool stb. komoly behatással "kényszerítik" megújulásra a hangzásukat. Anglia alapvet?en húzza a trendeket. Aki ellenáll a már kifogyott slunggal év?d? Nu-metalnak az a Deftones. B-sides and Rarities CD+DVD kissé átláthatóan de erre volt felhívás - mint utólag  magyarázzák magukat a stilisztikai szálak -, hogy várjatok még, mert újítunk! Meg is született a mostani egyveleg, a hatalmas crossover lemez. Ilyen globális témákkal, mint a nyitódal, és klip refrénje, hogy lássuk csak: "Számomra túl kés? már, van egy lyuk a Földön, elt?nök azon át" Háááát. A régi dühös, és izzó metal már ebb?l a pár sorból félreérthet?. Mi történt akkor: Annyi talán, hogy a mindent felölel? "földes" témák se Michael Jacksonnak, se a Cure-nak nem álltak jól. Ugyanis hangulatilag lefelé nivelláló hatásuk miatt egyedül a U2 malmára hajtják a vizet Akinek jól is áll, aki sajna brit is, meg annyit tesz a világért, hogy hiteles. Még a pápának is adott egy szemüveget. Azt hiszem megöregedtek a Deftones-os fiúk. Remélem ez a csüggedt, kiábrándultság lassan eltávozik bel?lük, és átesnek az egység oldalára. Hát a tisztes családapaság kevésbé egyeztethet? össze a rocksztársággal.
De a lemeznek nem ez az üzenete! Egyáltalán nem. A Deftones változó korba lépett. Hihetetlen energiák vannak az albumban. Minden egyes szám rejt valami tízszer többet magában. Egy ilyen album másoknak válogatás szokott lenni. A zenekar modern stílusban, el?remutatóan alkotta meg az anyagát. Ha ezt vesszük figyelembe, és nem az el?zmény-albumokat akkor látjuk a formálódást. Ami nagyszer?! Itt biztos, hogy le kell szögezni a még a bandának is újító törekvésként szolgáló-hiszen normális címet sem voltak neki képes adni - UUDDLRLAB SELECT, START c. szám az elindítója a jöv?nek. Az elektronika felé kacsingató trip-hopba nyúló track hallgatása közben kivilágosodott a filmzene-jelleg. El?relépés garantált. Leginkább a Cherry Waves-nél progresszív.

Várom a folytatást, mert ez az attit?d radikális a Deftones életében. A nyitottság lemeze is a Saturday Night Wrist. Ezt érezni a nyitányból, higgadt melankóliából, Chino tiszta énekéb?l -ami egyre nyújtottabb! Hole in the earth slágerdarab persze, és gitáros harmónia egyben. Bono-s hozzáállással a világ felé. Megint egy újabb kísérlet, ami jellemzi az egész töredezettségét, ami javára van az albumnak. Ezt követ? Rapture már visszatérés a düh birodalmába rengeteg bigfanggal. A köztes perg? ritmustól teljesen odavagyok meg vissza. Ez is új nekem, és behatóan érintett. A Beware a Tipikus "Deftones sound"-ban el?adott remekm?. A már említett 2003-mas cím nélküli album folytatása is lehetne. Egy az egyben. Hömpölyg?, epikus, tiszta. Mit is mondjak? Az egyik kedvenc
!A Rats!Rats!Rats! A metal ?sforrás alapdüh. Elkél az ilyen, és egy albumot se írnak nélküle. Mérhetetlen agresszivitás a 2 lábgépes megoldással nagyon kiüt.M ajd a következ? epikus szám a The Earth megint csak m?faji sound. Az a hangzás az a tiszta el?relépett valami, ami a Deftones sajátja. A másik kedvencem.
Meg kell említeni a közrem?köd? Serj Tankiant a Systemb?l, aki a Mein c. számot énekelte fel Chinoval. Nem szerencsés a két túlzottan is eltér? hangot és ritmust egymásmellé terelni. Ez a szám az egyik legmegterhel?bb pillanat a lemezen. Ez sosem lesz a kedvencem. Zsigerileg t?z és víz érzetem van.
Hátrébb lendülve a tracklistán megemlítem a Pink Cellphone egyszer?, ámde hatásos Tool-os elszállását. Buszon és leveg?ben egyaránt hatékony utaztató rész. Ezt levezet? Combat megint trükkös, és logikusan felépített egység a kísérletezgetésben. Nagyív? szám-mint a Riviére csak növelik, és er?sítik a hiányt. A törés zúzás már nehézkes. Melankolikus album lett, amit Shaun Lopez, és Bob Ezrin producerek már tapasztaltak a világban. Most itt van nekünk is egy jókora falat bel?le.


Trucapote


    Megosztás:
Szólj hozzá a cikkhez