Stone Sour - Audio Secrecy

Murphy - 2010. szeptember 22. szerda, 17:52    
Stone Sour - Audio SecrecyJúliusi NovaRock-os fellépésükön frissen bemutatott dalok hallatán már sejteni lehetett, hogy nincs velük minden teljesen rendben, bár még így is b?ven adtam nekik egy esélyt. Némiképpen borítékolható is volt, hogy el?z? (szinte hibátlan) lemezükkel iszonyatosan magasra tett mércét ezúttal nem sikerült majd megütni…
Reklám:
Stone Sour-ék új anyaga egyike volt az általam legjobban várt ?szi kiadványoknak, aztán mikor megkaptam, iszonyatosan csalódottan tértem magamhoz. Két-három klassz dal kivételével els? hallgatásra nálam teljességgel unalomba fulladt. Tele középkategóriás, simán végigpörgethet?, túlzottan (csöpög?sen) érzelg?sre vett momentumokkal – vajon hova t?nt a Come What(ever) May idejéb?l megismert zseniális totál-metál hangvétel?!
 
Harmadik lemezük a címadó dal instrumentális nyitányával kígyózik be - nekem erre kapásból a Slipknot olyan billenty?s et?djei ugrottak be, mint például a Danger Keep Away-ben. A Mission Statement húzós ütemeivel minden a legnagyobb rendben van. Rendesen pirítják a metált, végig lendületben maradnak, egy bitang szólóval fejelve meg mindezt, akárcsak a négy évvel ezel?tti korongnál. S?t, mi több: megvan az els? slágergyanús szerzemény! A Digital (Did You Tell) és az Unfinished párosa sem lett rossz, egészen kedvelhet? fajták. 
 
Say You'll Haunt Me már els? pillanatban is egy letagadhatatlanul kommersz, potenciális rádiósláger, de ez még ez sem lenne baj, hiszen az el?z? lemezen szintúgy akadtak fülbemászó szerzemények, melyek kés?bbiekben a klipesítés ösvényére léptek, hogy aztán még nagyobb tömegekhez jussanak el.
 
A Dying-ban viszont már er?teljesen jelentkeznek a lágyulás els? jelei: Nickelback-stílusú dallamosan langyos, „mindenáron sláger” pop-metálkodást visznek véghez, ami nekem cseppet sem tetszik. Riszpekt Corey fiúnak, mert ismét bizonyította, hogy a sok mérges üvöltés mellett extra szépen is tud ? énekelni, ha akar, de kérdem én: miért ez a sok líraiság, mikor a Stone Sour rajongóbázisát sosem a nyáladzás felé hajló rádióhallgatók alkották?! Let's Be Honest szintén hasonló, lírai és lágy vonalon mozog, akárcsak a Hesitate, a Miracles vagy a Pieces – felejthet? metál-limonádék mind, sajnos. Izgalmas metálkodós résszel indít a Nylon 6/6, de amilyen ígéretes és klassz kezdéssel bír, annál középszer?bb, ergo felejthet?bb nóta válik bel?le.
 
The Bitter End névre hallgat a lemez másik überklassz nótája, mely nyomokban visszaidézi az els? SS anyagot (f?leg Idle Hands hangulatát), de nem csak ett?l ragadós már els? hallásra, hanem mert van benne er?, pulzálás és mert valóban metálkodás! A végére maradt az Imperfect akusztikus érzelgése, valamint a Threadbare ugyancsak lírikus, de leginkább semmitmondó négy perce. Ez a tizennégy szám alapból is soknak t?nik a lemezre, f?leg ha ezeket a csöpög?s limonádékat vesszük.
 
Az Audio Secrecy-b?l megjelent egy három bónusznótát tartalmazó speciális változat is, amelyet szerintem teljesen felesleges beszerezni, lévén hogy az eredeti sem sikerült kifejezetten jóra. (A Hate Not Gone egészen helyre kis metálnóta lett, az Anna nevéhez h?en ilyen érzelmes, líraibb track, a Home Again pedig e két kategória között helyet foglaló szerzemény.) Én személy szerint most meglehet?sen csalódott vagyok, hiszen Paul halála miatt a Slipknot-nak nagy valószín?séggel vége, és most úgy t?nik, a Stone Sour is elment egyfajta metál-nyáladzós vonal felé…
 
 
STONE SOUR diszkográfia:

Stone Sour – 2002
Come What(ever) May – 2006
Audio Secrecy - 2010

 
Murphy


Címkék: Stone Sour
Szólj hozzá a cikkhez